Skutečné náklady na sublimační tisk

Skutečné náklady na sublimační tisk
Jan Krupa - 27. 2. 2018 , sekce: Sublimační tisk

Když většina sublimátorů hodnotí náklady svých produktů, berou v potaz pouze to, kolik utratí za inkoust, papír, substrát a dopravu. Tento přístup však negativně ovlivňuje jejich podnikání, neboť do rovnice nezahrnují režii a pracovní sílu – a právě zde spočívá většina skutečných výrobních nákladů.

Aby své podnikání udrželi, mohou v důsledku toho nastavovat příliš nízké ceny, a ohlíží se na snižování nákladů v tom, co si myslí, že je vesměs tvoří: inkoust, papír, substráty a doprava. Jedná se o běžnou chybu, se kterou se malé firmy a ti, kteří jsou v odvětví noví, často setkávají v nepřetržitém úsilí udržet si hlavu nad vodou a vytrvat v podnikání.

Lepší volbou je celkový pohled na výpočet nákladů na provoz sublimační firmy (firmy zabývající se sublimací) a nastavení cen, které pokryjí všechny výrobní náklady tak, aby bylo dosaženo skutečného zisku na každém produktu.

Jaké jsou vaše skutečné náklady na sublimační tisk?

Ať už máte rodinný podnik nebo vlastní prodejnu ve městě, váš nákladový vzorec je stejný: rozdělte všechny provozní náklady za dané časové období na počet jednotek vyrobených během stejného časového období. Provozní náklady – nebo náklady na režii - zahrnují VŠECHNY vaše očekávané náklady: nájemné, energie, pojištění, telefon, webové stránky, e-mail, inzerce, marketingové zajištění, komorní a profesní asociace, odpisy dlouhodobého majetku (tiskárna, termolis, PC), účtovací poplatky apod. Měly by také zahrnovat váš inkoust, substráty, papír, software a náklady na umělecká díla.

Nyní přichází na řadu náklady na práci. Pokud jste živnostníkem, musíte vyplácet i sami sebe. Váš čas a odbornosti jsou cenné, a proto je důležité vytvořit efektivní systém sublimační výroby. Čas strávený čímkoliv jiným, než je výroba prodávaných sublimovaných produktů, je nevyužitou příležitostí k vyššímu příjmu. Nezapomeňte, že je to produkt, za který vám lidé platí.

Jak začít s kalkulací nákladů na režii? V prvé řadě si naplánujte všechny vaše očekávané náklady na rok, včetně výplaty. Poté si řekněte, kolik týdnů v roce chcete pracovat (většinou 48). Nakonec vydělte očekávané náklady tímto číslem. Toto vám dá hrubé měsíční náklady -  číslo, kterého byste měli docílit anebo snažit se o jeho dosažení. Poté výsledek vydělte 40, což dává hrubou hodinovou režii pro vaši firmu.

U tohoto příkladu předpokládejme, že vaše hodinové náklady na provoz vyšly na 700 korun. Pokud byste byli schopni vytisknout 30 položek za hodinu, pak každá z nich vyjde na 23,30 korun – bez ohledu na náklady na inkoust, papír, substráty nebo dopravu. Pokud byste byli schopni udělat jen dvě jednotky za hodinu, pak bude cena za ks 250 korun.

Tento příklad se může zdát jednoduchý, ale velmi přesně ukazuje, jak důležitá je efektivita přeměny zisku. Pokud vezmete v úvahu veškeré své výdaje, tak čím více vytisknete a vylisujete, tím nižší jsou skutečné náklady. Malé a začínající firmy často spadají do pasti prostého pohledu na procentuální podíl zisku na jedné položce na základě hmotných nákladů, spíše než na tvorbu celkové obchodní strategie, která se zabývá přehledem všech nákladů spojených s podnikáním.

Snižování nákladů není řešením

Když se firmy snaží odrazit se od země nebo zjistí, že prostě nevydělávají dost peněz, prvním instinktem je snížení nákladů. Zatímco „zeštíhlování výroby“ je obvykle dobrá obchodní praxe, je velmi důležité vybírat škrty tak, aby nebyla obětována kvalita výrobků a bylo zajištěno, že je skutečně ovlivněn celkový výsledek hospodaření. Často lze slyšet řeči o tom, jak jsou inkousty pro sublimaci drahé, a jak jsou neznačkové inkousty mnohem výhodnější koupí. Věříme, že vy to slýcháváte také. Pokud jsou vaše výdaje v řádech několik tisíc korun, může se to jevit jako skvělý způsob pro snížení nákladů. Realita však spočívá v tom, že snížení nákladů na inkoust způsobí zanedbatelný dopad na zisk/snížení nákladů a přitom riskujete, že ztratíte mnohem, mnohem víc, než byste vynaložili na vysoce kvalitní inkousty a tiskárny.

Kupříkladu, pokud byste měli objednávku košil, které mají mít celoplošný tisk 21,5 x 28,5 cm, a vy jste použili SG800 s kazetami s rozšířenou kapacitou (Extended Cartridge Capacity), vaše výdaje na toner na košili by byly 10 korun. Pokud snížíte náklady na inkoust o 50%, ušetříte 5 korun za košili v nákladech na výrobu – což je zanedbatelné, pokud vaše skutečné výrobní náklady činí 11,50 korun za minutu. Dokonce i tehdy, když vezmete náklady na substrát (50 korun), inkoust (2000 korun), papír (1400 korun) a náklady na dopravu (99 korun), tak se vaše náklady sníží pouze z 34,80 korun na 29,80 korun.

Na druhou stranu, pokud jste schopni zvýšit efektivitu, můžete vyrobit více kusů za hodinu s nižší cenou za kus. Když budete trávit čas doplňováním inkoustu v kazetách (které mohou být špinavé), spouštěním kontroly trysek a čištěním hlavy (protože výtisky vyjíždí s čarami a šmouhami) a řešením problémů s ucpanými a rozbitými tiskovými hlavami (což ničí vaši tiskárnu a utratíte více peněz za výměnu) namísto tiskem, tak 5 korun, které jste na inkoustu ušetřili, vás skutečně vyjdou na mnohem víc.

A to nepočítáme čas, papír, substráty a inkoust vynaložené na získání požadovaných barev. Neznačkové tonery jsou dodávány bez barevného software určeného pro práci s tiskárnou i inkoustem, který je nezbytný pro vytváření vysoce kvalitních výtisků umožňujících stanovovat prémiové ceny. Mnoho společností nenabízí žádnou nebo omezenou technickou podporu a nechá úpravu nastavení na vás, čímž ztratíte více materiálu i času. Aby zajistila, že s každým tiskem její zákazníci budují svoji firmu, nabízí jim Společnost Sawgrass všechny tyto nepostradatelné produkty a služby.

Ušetřete efektivně

Jak zvýšit efektivnost? Soustřeďte se na to, kolik času zabere opravdová produkce a kolik z toho je prostoj. Pokud termolis otevíráte, plníte kazety a snažíte se přijít na to, proč vaše tisky nevypadají tak, jak jste chtěli, nevyděláváte peníze. Podívejte se po způsobech, jak snížit prostoje, tak, aby se tisk a cykly lisování maximalizovaly.

Sublimační tiskárna Sawgrass Virtuoso SG400

Sublimační tiskárna Sawgrass

 

Pokud máte starou tiskárnu (lis), zvažte nový model. Technologický pokrok vede k rychlejším výkonům a menší spotřebě inkoustu. Kupříkladu SG400 tiskne dvakrát rychleji než Ricoh 7100, což opravdu zvýší počet lisování obrázků za hodinu a náklady na jeden obrázek se tak výrazně sníží.

Můžete se na to dívat z různých úhlů pohledu, ale ve skutečnosti je velká část nákladů na materiál nemateriálového charakteru, pokud se díváte na výrobu jako celek. Náklady na materiál (ne prázdné náklady) jsou pouze několikaprocentní podíl všech vašich provozních nákladů, které je třeba ve výrobních číslech zohlednit.

Zdroj: Článek společnosti Sawgrass, která je výrobcem sublimačních tiskáren a technologie Chromablast - potisk bavlny www.sawgrassink.com

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho svým přátelům.

Komentáře

99 % zákazníků doporučuje náš obchod

Ve všem dávám jedničku podtrženou s hvězdičkou.

Ověřený zákazník, před 2 dny

Výhody e-shopu:

  • Zatím vše skladem
  • Reakce obratem
Ověřený zákazník, před 4 dny

Rychlá objednávka, proforma, rychlé doručení.

Ověřený zákazník, před 5 dny

Vše proběhlo hladce, rychle a nedošlo k žádné komplikaci od kompletní informace k uzavření obchodu.

Ověřený zákazník, 29. 11. 2018

Proč nakupovat u nás

  • Nabízíme vám široký sortiment vyzkoušených produktů
  • Specializujeme se na reklamní agentury
  • Rozumíme problémům v tomto oboru
  • Všechny stroje máme opravdu skladem
  • Při potížích poskytujeme odbornou podporu
  • Postaráme se o servis i náhradní díly
  • Máme spoustu spotřebního materiálu za super ceny
Novinky a slevy na Váš e-mail:
Porovnat zboží 0