Inkscape tutorial: Trasování

Inkscape tutorial: Trasování
Jan Krupa - 13. 10. 2015 , sekce: Inkscape

Jednou z vlastností v Inkscape je nástroj pro trasování bitmapového obrazu do křivek pro své SVG výkresy. Tyto krátké poznámky by Vám měly pomoci seznámit s tím, jak to funguje.

Mějte na paměti, že záměrem funkce trasování není reprodukovat přesný duplikát původního obrazu, ani není určena k výrobě konečného produktu. Tohle žádný auto-traser nemůže udělat. Nabídne se Vám však sada křivek, které můžete použít jako zdroj pro další práci.
 
Trasování interpretuje černobílou bitmapu, a vytváří soubor křivek. Pro trasování, máme v současné době tři typy vstupních filtrů převodu z raw obrázku na něco, co trasování může využít.
 
Obecně platí čím více tmavé body v mezilehlé bitmapě, tím více trasování se bude provádět. Jak se množství sledování zvyšuje, bude zapotřebí více času CPU, a křivky budou mnohem větší. Navrhuje se, aby uživatel prvně experimentoval s lehčími mezilehlými obrázky, a postupně se dostat k tmavším a získal tak požadovaný poměr a složitost výstupní cesty.
 
Chcete-li použít trasování, otevřete nebo importujte obrázek, vyberte jej, a vyberte cestu> Trace Bitmap položku, nebo Shift + Alt + B.
 
inkscape-tutorial-trasovani-01.png
 
Uživatel vidí tři možnosti filtrování k dispozici:
 
Odříznutí jasu
To pouze používá součet červené, zelené a modré (nebo v odstínech šedé) jednoho pixelu jako indikátor toho, zda by měla být považována za černé nebo bílé. Práh lze nastavit od 0,0 (černá) až 1,0 (bílé barvy). Čím vyšší je nastavená prahová hodnota, tím méně pixelů, které budou považovány za "bílou", a meziprodukt obraz s tmavší.
 
inkscape-tutorial-trasovani-02.png 
 
Detekce hran:
Tento algoritmus využívá detekce hran. Vyvinul jej J. Cannyh jako způsob, jak rychle nalézt isoc-linky podobného kontrastu. Tento algoritmus bude produkovat mezilehlou bitmapu, která bude vypadat méně jako originální obraz, než je výsledek Odříznutí jasu, ale bude pravděpodobně poskytovat informace o křivkách, které by byly jinak ignorovány. Práh nastavení parametru (0,0 - 1,0) nastaví prahovou hodnotu jasu, zda pixel sousedící s kontrastním hrany budou zahrnuty ve výstupu. Toto nastavení můžete nastavit tmavost nebo tloušťku okraje ve výstupu.
 
inkscape-tutorial-trasovani-03.png
 
Kvantizace barvy
Výsledkem tohoto filtru bude trasování meziproduktu snímku, který je velmi odlišný od druhých dvou, ale je skutečně velmi užitečné. Místo ukazování isoc-linky jasu či kontrastu, bude filtr zjišťovat hrany, kde barvy se mění, a to i při stejném jasu a kontrastu. Nastavíme zde počet barev, které rozhodnou kolik výstupních barev by bylo, kdyby meziproduktová bitmapa byla v barvě. To pak rozhodne, zda černá nebo bílá barva má sudý nebo lichý index.
 
inkscape-tutorial-trasovani-04.png
 
Uživatel by měl vyzkoušet všechny tři filtry, a pozorovat různé druhy výstupů pro různé typy vstupních obrazů. Vždy bude existovat snímek, kdy jeden bude lepší než ostatní.
 
Prezentace je trochu přibližná a hrubá, ale kresba je mnohem jednodušší a snadnější pro úpravy. Mějte na paměti, že to, co chcete, není přesné vykreslení obrazu, ale soubor křivek, které můžete použít pro další úpravy. 

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho svým přátelům.

Komentáře

95 % zákazníků doporučuje náš obchod

Výhody e-shopu:

  • Rychlost dodání
  • Kvalita výrobku
  • Skvělá komunikace
Ověřený zákazník, před 2 dny

Milí ochotní lidé, super spolupráce. Když nevíte, rádi poradí. Obchod doporučuji.

Ověřený zákazník, před 4 dny

Výhody e-shopu:

  • Rychlé vyřízení objednávky
Ověřený zákazník, 12. 04. 2024

Řezací fólie od jednoho metru s rychlým dodáním

Ověřený zákazník, 31. 03. 2024

Proč nakupovat u nás

  • Nabízíme vám široký sortiment vyzkoušených produktů
  • Specializujeme se na reklamní agentury
  • Rozumíme problémům v tomto oboru
  • Všechny stroje máme opravdu skladem
  • Při potížích poskytujeme odbornou podporu
  • Postaráme se o servis i náhradní díly
  • Máme spoustu spotřebního materiálu za super ceny

Další informace

Novinky a slevy na Váš e-mail:
Porovnat zboží 0