Vážení zákazníci,
ve středu 8. 5. 2024 máme z důvodu státního svátku zavřeno.
Objednávky přijaté v tomto termínu budou postupně zpracovány následující pracovní dny.
Děkujeme za pochopení.
Novinky
Tiskárny SAWGRASS
Tiskárny Ghost
Tiskárny SubliSplash
Tiskárny Epson a Ricoh - inkousty FotoRite (CityInk)
Tiskárny Epson - inkousty J-Next (J-Teck)
CO2 Laserové gravírky
DrawCut
SignCut Pro 1
SignCut Pro 2
Fólie
Řezací plotry - základní informace
Řezací plotry - PRIME MH
Řezací plotry - PRIME MH-A
Řezací plotry - Prime CC
Řezací plotry - Prime CC NEW
Řezací plotry - Secabo
Řezací plotry - Liyu SC
Řezací plotry - Liyu TC
Řezací plotry - Creation PCUT
Řezací plotry - Refine, starší verze
Sublimační tisk
Laserový tisk na bavlnu
Technická podpora
Termolisy
Lis na odznaky BP 1, SDHP-N4
Inkscape
DTF tisk na bavlnu
Nákupní rádce
Nežádoucí rozprach červené barvy
Pokud má tiskárna špatný inkoust (starý, promrzlý, studený, nebo pracuje v chladu atd.) tak výsledek vypadá jako na obrázku níže (rozprašuje) - to znamená, že všude kolem barvy, u níž je špatný inkoust, tiskárna rozprašuje všemi směry. Tento tisk byl z vektorové grafiky, takže nebylo možné, že by tam bylo nějaké pozadí, nebo „smetí neviditelné pouhým okem“. Mějte na paměti, že spotřební doba inkoustu je maximálně 6 měsíců.
Řešené příklady:
- Zákazník má čerstvé inkousty, tiskárna rozprašovala kolem grafiky pouze v jednom místě - v horní části hrnečku, ale ve spodní ne. V tomto případě jsme vyčistili magnetický pásek a osušili jej, poté jsme provedli 2 - 3 cykly vyrovnání hlavy a tiskárna dosahovala ideální přesnosti. Pokud by rozprašovala všude, kde se dá (nahoře i dole) a obraz by byl přesycený, např. obličeje lidí „jako po soláriu“ dalo by se usuzovat na problém s inkoustem.
- Zákazník má čerstvé inkousty, ale tiskárna tiskne 30% stránky špatně - pouze u první a další tisk dobře. Tento problém se nám nepodařilo vyřešit, ale zákazník tvrdil, že má tiskárnu někde ve sklepě, zapíná ji a hned chce mít dokonalý výsledek. Když tiskárnu zapnul, provedl jedno čištění hlavy a začal tisknout, tak bylo už od první stránky všechno v pořádku. Došli jsme k závěru, že v tomto případě se hlava tiskárny musí zahřát, protože kapky inkoustu jsou uzpůsobené na teplo.
- Zákazník měl všechno v pořádku, ale měl podezření na chybu tiskárny - ukázalo se však, že špatně chladil hrnky. Horké je dával na studené dlaždice, inkoust se odpařoval a způsoboval efekt ducha (přízraku), protože teplo stoupalo vzhůru a bralo s sebou inkoust. Na papíře bylo všechno perfektní, nic nebylo vidět.
Takové výtisky jsou obvykle způsobeny jednou z následujících příčin:
- Tiskárna se nachází na chladném místě, optimální teplota pro sublimační inkoust je 20 – 23 stupňů, pokud tiskárna tiskne v chladnějším prostředí, budou problémy s prášením inkoustu.
- Tisk na tiskárně s uzavřeným krytem, tiskárna by měla tisknout s otevřeným krytem tak, aby se hadičky systému nezachycovaly o kryt a neblokovaly tiskárnu, která pak tiskne nepřesně.
- Další možností je ušpiněný magnetický pásek. Pásek se nachází v zadní části tiskového prostoru přímo za tiskovou hlavou, když se ušpiní tak je třeba jej vyčistit a následně vyrovnat tiskovou hlavu.
- Pokud tiskárna tiskla se zavřeným krytem, nebo měla ušpiněný magnetický pásek, tak se po vyčištění pásku a zvednutí krytu tiskárny musí provést vyrovnání tiskové hlavy - tato operace se provádí na záložce údržby v nastavení tisku v ovladači pro Epson. Po jejím spuštění ukáže software Epson krok po kroku, jak je třeba ji provést. Pro jistotu je třeba kalibraci provést raději 2 - 3 krát.
Postup:
- Důkladně odvzdušníme systém průběžného doplňování inkoustu
- Pokud máme toto splněno, vyčistili bychom magnetický pásek tiskárny a dobře bychom jej po vyčištění vysušili
- Provedeme 2 - 3 čištění hlavy prostřednictvím záložky údržba v nastavení (předvolbách) tiskárny.
- Provedeme bych 3 - 4 cykly vyrovnávání hlavy kvůli kalibraci a to by mělo pomoci.
- Nastavte tiskárnu takto: typ papíru: obyčejný papír, kvalita tisku: nejvyšší možná a na záložce „další možností“ vedle zrcadlového obrazu zaškrtněte rychlý tisk
- Když tohle všechno máme, provedeme zkušební výtisk, pokud bude zamlžení přetrvávat tak se jedná o prošlý, nebo přemrzlý inkoust.
Pevně věříme, že se vám s naší pomocí podařilo odstranit problém s rozprachem barvy.